cerita yang mengharu-birukan~~

Salam,





Today aku nak share dengan korang mengenai pengalaman yang sangat mengharu-birukan hidup aku di kala aku sedang bersanding~~mean berlaku pada 26.6.2010~~benda ni aku rasa aku xkan dapat lupakan, dan yang aku percaya sekali benda ni boleh jadi satu bahan untuk famili2 dan sedara2 aku gelak~~balasan kepada orang yang suka gelakkan org lain~~


Kisahnya, pada 26.06.2010 tu aku bangun pagi2 ~~ normal la bagi setiap pengantin yang nak bersanding..walaupun mlm semalam tidur lewat.~ then aku dah mula la merepek2, berharap yang persandingan aku ni sebijik la mcm princess victoria..wakakaaka~~ angan-angan je nok.. then aku mcm biasa menanti kedatangan juru mekap aku (ummi) yang mmg dah jadi juru mekap generasi famili aku..mumumu.aku nak, aku la yang paling kiut dan comel pada hari persandingan itu..

Then aku pun bersiap,step by step..dari mekap basic sampai la ke mata..then sampai mata tu, konon nak nampak mata galak mcm megan fox ~~ so pki la bulu mata palsu, seingat aku la.. time aku nak mekap ni, adik-beradik aku yang lain pun sibuk2 gak nak mekap, siap pinjam stuffs ummi, ummi pun layankan jee..sampikan pinjam stok bulu mata ummi gak..huhuhu..bila time aku nak pki bulu mata tu..xsilap aku la, yang belah kiri pki gam kuat..gam yang sllu juru mekap profesional pki..memang kuat, warna dia pun itam pekat je.. then nak masuk belah kanan, gam tu dah ilang, cari-cari tak jumpa.. frust gak la aku.. nasib baik la ummi ada gam yang lain.. tapi yang ni ummi cakap xberapa kuat mcm yang itam tu.. aku pun layankan je la.. nak buat mcm mane. benda dah hilang, takkan aku nak selongkar satu bilik...ummi pki gam gajah xboleh ker?? huhu??!!


So finally, princess victoria pun dah siap..aku melihat diri ku sendiri di sebalik cermin..wahhhh!!! sangat lawa.. tak seperti diri ku yang sebenar..totally diff la..sangat lain dan lawa~~ pembetulan yee orang lain yang cakap, bukan aku..hahaha


Terus terang, aku sangat berpuas hati dengan service ummi provide... mcm iklan celcom..~~ berbaloi-baloi..huhu..tapi ada sedikit perkara yang aku nak share.. bukan perkara yang mengembirakan or perkara yang aku nak banggakan..tapi perkara yang boleh menjadi bahan gelak mereka2 yang sllu gelakkan aku.. ~~ sampai hati korg..mumumu ( petikan dari nurul akeem a.k.a gf dd). Time aku naik pelamin tu, aku dah mula rasa lain kat mata aku tu, rasa mcm ada benda yang bermain2 di ujung bulu mata aku.. aku kelip-kelip mata...kelip-kelip mata dan kelip-kelip mata.. tiba2 bulu mata bawah.. belah kanan aku terjatuh sedikit..

OMG!!! obviously nampak..then aku dengar gak la, pengapit aku pesan~~abang hyda, ummi pesan jangan kelip-kelip mata~~ dalam nada berbisik-bisik~~..huhu???!! jangan kelip-kelip mata, perbuatan yang aku rasa xboleh kontrol..mmg totally xboleh kontrol.. so.. aku tetap juga kelip-kelip mata, kelip-kelip mata..kelip-kelip mata dan... bulu mata aku tak dapat nak tetap pada satu tempat.. pengapitn berusaha untuk betulkan balek bulu aku tu..then tercabut..betul kan blek..tercabut.. dan seterusnya.. ~~kira ada keje ko gak ek nokk jadi pengapit aku..~~hehehe sampai sedara yang sllu kutuk aku dok menjerit2 kat belakang..oiii hyda awat bulu hang tercabut??!!! kuat plak tu..wakakak..pipi aku dah mula blushing~~wlupun pada zahirnya mmg da touch up dengan blusher..mumumu.. perkara ni mmg aku dah tak boleh nak control, dah termaktup menjadi satu kenangan yang boleh jadi bahan untuk sedara-sedara aku buat lawak.. sampai bila2 aku ingat..


Myb if aku ada anak pun, aku akan cerita kan pada mereka..sambil-sambil tu aku akan bg nasihat~~ "if anak ibu nak sanding, tok sah la yee pki bulu mata, if nak pki jugak better sapu dengan GAM GAJAH!!" wakakakaaka~~




untuk tantapan umum:




HYDA
~JM's wife~

3 Luahan (Sila klik di sini untuk menambah ulasan):

noulha berkata...

hahaha tu la terkedip2..
patut amek klas blajar utk xberkedip ngan cik unta y bulu matenye panjang lagi lentik tp xberkedip2 tu.

apepun, sibaik ko lawa nok.
mak xkesah~ hehehe

Fairuz berkata...

hahaha..

tapi... seriously tak boleh berkelip? tak berair ke mata tu?

✿ H y D a . J M ✿ berkata...

Sacrifice in the name of Beauty... hehehehe

Apa di fikiran anda...?