Tittle bertukar...

Salam,

Today jm dah hantar pesanan kat aku, mtk update blog kami..kenapa perlu aku yg update bukan dia? tapi jawapan yang agak mengharukan aku n yang paling best.. " I suka baca apa2 yang u update" dalam erti kata lain.. JM suka baca hasil nukilan aku.. n tambah mengbestkan hati aku.. (merosakan prosa kata bahasa)"U seorang penulis blog yang best" adakah benar?? hanya JM yang dapat jwp..ataupun aku nie hanya la wife dia.. so nak sedapkan hati aku lah tu.. supaya aku jadi bersemangat nak update pu3hatiku.blogspot.com ini. Tapi yang paling benar, aku memang nak update pun tanpa JM mengeluarkan arahan, tapi resource aku nak letak dalam blog ni tak ada kat opis. Sume dalam lappy aku..(lappy plak kat umah) myb esok kot aku try update (ulangan...myb esok aku try update) ni bermakna aku tak menjanjikan apa2. hahhaha (gelak sorg2)
Tapi sebenarnya, ada benda yang aku nak share kat blog kami ni.. mcm biasa aku akn meluahkan pendapat or pengalaman aku yang aku rasa aku nak story mori.. apa yang aku nak share ek?...sebenarnya aku rase sangat seronok apabila aku bertukar tittle cik kepada puan.. mcm biasa la title ni akan bertukar bila perseorangan tersebut diijabkabulkan ( bila kumbang di satu kan dengan si bunga).. rasa agak janggal la.. bila 1 st time org panggil aku Puan..that time, bila aku nak topup pass bulanan (DTS) dengan Syarikat Cyberview Sdn. Bhd..Bila mana, selepas aku transfer duit ke acc cyberview n mtk check pyment aku berjaya or x.. En Latiff (Sales Executive) tanye aku.. Hidayah ini cik or puan? aku terus terkedu.. tiba2 aku terfikir sendiri.. aikk.. aku nak ckp apa ye.. dengan spontan aku sebut Puan Hidayah..then En Latiff pun panggil aku dengan panggilan Puan Hidayah.. seterus..dan seterusnya..That time, automatically aku rasa sangat lain dan janggal..myb sebab 1st time kot. hehehhe.. bile aku off kan calling.. aku senyum2 kambing (sebijik mcm kambing pakcik meon..) hahhaha.. tapi ada setengah orang tak suka di panggil dengan panggilan Puan..kenapa dan mengapa?? tu hanya empunya diri yang ada jawapan..
Tapi apa yang penting?? aku suka dengan panggilan baru aku ni.. myb sebab aku dah mula merasa langkah yang seterusnya aku dah berjaya tuk dicapai.. (ertikata lain..semua orang nak kawen..hahhaha) tapi bila korg ada berada di kaki aku, mesti korang akan rasa mcm mimpi.. reason??sure la aku nak state kan reason2 dia..
1st: rasa macam umur dah semakin lanjut..
2nd: rasa macam dah berada stage yang diatas dari yang sebelum nya..
3rd: rasa macam sekejap je dah dewasa (ye la dulu2 time sekolah..konon nak pasang niat..alangkah indahnya, jikalau umur aku hanya mencapai 18 tahun dan maintain sebagai manusia yang berumur 18 tahun..tapi mcm logik ke impian aku nie) tapi tu hanya impian budak2 hingusan yang konon nak maintain kiut la ~kiut ke aku nie???~ hahhaha.
4th: ada teman sepermainan dan teman di kala susah dan senang..reason.. dulu time kapel,tk nak nyusahkan pasangan anda..walaupun anda mengalami masalah yang merupakan bebanan di bahu.. walaupun pasangan anda bermati-matian mengofferkan diri untuk turut merasa bebanan yang anda tanggung...alasan kenapa statement aku ni.. yela setiap orang mesti ada ego..tidak mahu pasangan anda menganggap anda lemah..atau pun bukan yang independent.. tapi benda ini bergantung kepada masalah yang dihadapi.. tapi bagi aku, selagi aku boleh berusaha sendiri atau mintak tolong famili aku..dan tak nak melibatkan JM aku akan try..alasan.. that time, Aku dan JM hanya la pasangan kapel(wlupun that time dah tunang) tapi ia tidak menjanjikan apa2..kira tak nak la termakan budi bila kami tak ada jodoh.. tapi kini, mungkin kini statement aku sudah bertukar, JM adalah tempat aku bergantung..dikala aku mengalami kesusahan dan kesenangan.. semua perkara yang aku alami dan hadapi aku nak JM berada di sisi.. lumrah orang yang sudah berkawen..
Di atas adalah antara pendapat aku.. tapi ia bergantung kepada setiap individu dan bergantung juga kepada sifat perseorangan itu, ada gak yang hanya mampu bergantung dengan kekasih..myb kerana dia hanya memerlukan kekasih dia di kala dia memerlukan pertolongan atau myb dia dah tak ada option lain.. atau.... myb dia dah buntu dan tak mampu untuk berfikir..lumrah natijah wanita..hanya membuat keputusan mengikut emosional dan bukan rasional
Tapi aku hope, setiap masalah dan rintangan yang berlaku dan akan berlaku, aku mampu untuk menghadapinya.. normal bagi kaum hawa pada zaman sekarang, mostly banyak yang boleh bergantung dengan life mereka sendiri..dan aku rasa tidak melampau kalau aku katakan bahawa zaman sekarang kaum adam banyak bergantung harap dengan kaum hawa..bukti?? aku banyak dapat sumber bacaan di dalam segmen surat khabar Di Celah-Celah kehidupan ..kebanyakan lelaki irresponsible dengan apa yang mereka janjikan sebelum mereka berkawen..myb wanita zaman sekarang berpendidikan tinggi dan banyak pendedahan mengenai alam rumah tangga..tapi jangan kita lupa, wanita dijadikan dari tulang rusuk lelaki. jadi apa2 pun hawa tetap memerlukan adam.. bunga tetap memerlukan kumbang.. kepada Wanita-wanita jadikan pengalaman sebagai tauladan.. insyahallah setiap apa yang berlaku, anda mampu menghadapinya...aminnn~~

HYDA
~JM's wife~

4 Luahan (Sila klik di sini untuk menambah ulasan):

noulha berkata...

puan eda, i like this post! *like!*like!*

HYDA
~JM's fiancee~
.
.
.
.
HYDA
~JM's wife~

suke!

✿ H y D a . J M ✿ berkata...

Hehhee... Status daa bertukar...

fazdi berkata...

i like tang part kambing pak meon tu...=P

Fairuz berkata...

Puan Hidayah..

Ingatkan every girls dream untuk berkahwin. Rupanya takde dalam list. guess i was wrong :P

Apa di fikiran anda...?