Kisah Aku Tangkap Lentok dengan JM.


'This time, aku nak bebel dan ceritakan macam mana aku boleh tangkap lentok dengan JM, macam mana aku boleh jantuh chenta dengan dia.. dari aku mula down till aku kenal dia.. dari aku sunyi, sepi..kini aku boleh kembali tersenyum..'
Frankly speaking, aku kenal JM atas dasar kawan, dan orang yang bertangungjawab kenal kan aku dengan JM adalah Mohd Fazdi bin Muniri. time tu aku baru je ada masalah dengan chenta aku.. aku down gak la time tu. rasa cam xde mood. time tu aku baru masuk Uitm. dan kwn aku yang tahu masalah aku adalah Nawal dan Aminah (Myn). Ekyn banyak gak support aku dan Ekyn sentiasa memberi dorongan kat aku.. Walaupun pada ketika itu, aku jauh dari Ekyn..Aku bukan jenis yang suka buka pekung di dada..


So, kebanyakan mereka tak tahu sangat story aku, tak banyak aku cerita tapi aku tahu nawal dan myn tahu segalanya , dan mereka hanya dapat melihat dari jauh..lihat keadaan aku. tapi mereka hanya mendiamkan diri. Tak nak buat aku tertekan..aku rasalah dan yang penting tidak mahu aku sentiasa fikir masalah bodoh aku ni. Aku jenis orang yang suka simpan masalah aku sendiri, bagi aku hanya manusia yang terpilih sahaja yang aku rasa percaya untuk aku sharing cerita dan masalah aku. Aku bukan orang yang henndak menagih simpati. Jadi cara yang terbaik aku boleh hadapi..dengan menghadapi masalah ini sorang-sorang. Aku menangis sorang-sorang.. time tu..aku kira macam dunia nak terbalik.. rasa mcm aku bodoh. langsung tak ada maruah kerana sebab chenta dan si Bodo tu aku leyh kecundang..
So far, aku bersyukur even tho aku down that time..tapi aku masih carry on study aku..dan alhamdullilah aku gred gak even result tak ada la best dan gempak mane pun. aku mula pasang nawaitu..niat untuk lupa kan masalah aku..niat untuk aku teruskan hidup aku tanpa si BODO tu!! bukan takat BODO tapi BANGANG..aku cuba cari kenalan..tak kira la kat mana-mana aku jumpa..yang boleh bantu aku lupakan masalah aku nie, dan jalan yang aku pilih..aku try pakai akaun yahoo mesengger (YM) kembar aku (Ekyn)..bile aku on9, tiba-tiba  ada sorg mamat nie, tegur aku, dan aku terus terang bgthu yang aku ni bukan Ekyn.. aku ni akak kembar dia.. tidak lama lepas tu aku berkawan baik dengan mamat nie.. dia dapat selesaikan masalah aku.. ~thanks to him~ borak punye borak..aku jadi close dengan die.. aku jadi lupa segalanya..tapi dia pun de gak masalah dengan GF die that time. So we all sharing everthing la.. tapi bukan niat aku pun nak mtk simpati dia.. lama-lama aku mcm dah boleh lupakan masalah aku nie.

And one day, mamat nie pergi hiking kat gunung ledang dengan member "U" dia, dia tunjuk kan aku pic member-member dia.. dan tiba-tiba aku cam tertarik la kat muka mamat sorang ni (cam de attraction je) aura dia kuat tu.. dalam last-last tu aku sempat gak flirting..hahah.. pesan kat mamat tu yang aku ni ~single n avaiable~ so... aku nak sgt berkenalan dengan mamat botak tu..hahahahah~~ ntah la, time tu aku susah nak describe, kenapa aku pilih dia..dia..n dia... Kenapa?? hanya hati aku je yang boleh jawap.. dan we all pun start berkawan. msg-msg, email-email, calling-calling (kira perkara normal la orang ngah dlm proses berkenalan) tapi ayat yang paling best mamat botak ni bgthu aku ~ I TAK BERANI NAK AMIK RISIKO, KITA START DARI BERKAWAN DULU~ hahah..so aku accept la pe yang dia nak tu.. we all kawan dan bukan kapel, nak kata mesra tu..lebih kurang..tapi bukan special friend. Even tho, aku ngaku, aku nak lebih dari seorg kawan.. sebab dengan dia..aku rasa lain, lain yang susah tuk aku describe.. kalau ikut pesan mak n ayah aku.. jangan cepat percaya dengan lelaki.. (BINGO!!) memang benar pun apa yang org tua kita pesan kat kita.. cuma kita yang tidak pernah nak ikut. tapi dengan mamat botak ni, aku lebih mudah tersenyum, mudah ketawa dan aku senang dengan cara dia.. dia pandai amik hati aku..pandai beri jawapan yang aku rasa soalan aku  terjawap..

Personally, aku rasa bersyukur dengan perkenalan aku dengan JM. aku rasa bertuah sgt2 cos ada juga manusia yang menyayangi aku. Pada mula nya, JM mula menjauhkan diri dari aku..sebab?? aku pernah juga tanya dia, dan jawapan dia.. sebab aku bagi dia tekanan dalam hidup dia, mmg aku terasa dan terkilan dengan ckap terus terang dia tu, dan dia bagthu aku, myb aku dan dia bukan pasangan yang sesuai la.. konon la. tapi aku terima dengan redha, cos aku rasa ~~CINTA BUKAN BOLEH DIPAKSA~~ aku pegang prinsip itu sampai ke hari ini. Dan aku punya maruah dan ego yang aku rasa aku patut jaga, sebagai wanita n perempuan. So, aku decided untuk terima la segala apa yang mamat botak ni cakap. After than, lebih kurang 3 bulan we all hanya sebagai kawan biasa. tak mcm dulu. email, msg n call bukan lagi rutin harian kami. Kekadang je if kami teringat, kami akan msg, email n call. Buat macam kawan biasa, macam tak kenal each other.
Then, Suddenly, aku terima satu msg dari si mamat botak ni. aku open..ayat dia lebih kurang .. dia macam rindu kat aku. aku terpana sekejap.. aku tersenyum..tapi dalam hati aku tertanya-tanya "pe kena dengan mamat botak ni, ke nak mainkan perasaan aku dan bg aku harapan palsu" tapi apa yang aku fikir totally tidak benar.. dan dari detik itu la, kami mula menjadi rapat kembali. dan kini.... kami akan mendirikan rumahtangga..hanya aku dan JM dalam dunia aku..dan kredit untuk Mohd Fazdi Muniri..thanx babe..
~HYDA~

JM's Fiancee

3 Luahan (Sila klik di sini untuk menambah ulasan):

noulha berkata...

(!_____!)


sweet sgt. smpai aku plak y terharu haru *tapape je*

fazdi berkata...

terharu gak name ku disebut2 2 kali..hehehe...
thank eda..nothing is more important than others people happiness..ececece..

✿ H y D a . J M ✿ berkata...

Hik hik hik... Korang xde blog ke???

Apa di fikiran anda...?