Bila teringat kisah silam~

Salam,


Entry ketika ini, aku nak story sket pasal member aku, Diana (bukan nama sebenar) masalah yang sangat besar bagi si Diana ini. tapi bg aku bukan la masalah yang aku rasa xboleh diselesaikan tapi hanya memelukan memerlukan sedikit kekuatan dan semangat yang tegar.


Setiap masalah sure ada jalan penyelesaian.. walaupun jalan yang akan kita tempuhi tu sangat menyakitkan diri kita sendiri tapi kesanya??..untuk masa depan si Diana, jalan yang aku syorkan kepada si dia sangat senang dan mudah ~~myb bagi aku mudah kot..bukan pada dia~~


Perbualan seperti di dalam talian hayat~


D: Eda, ko tengah buat pe?..aku windu la kat ko.. ~ayat mcm biasa la, kalau boleh nak aku yang tanye    dulu,seperti ingin menyembuyikan sesuatu dari aku~
A: Aku?? mcm biasa la..mcm ni je..xde pape yang menarik pun..kenapa? ko ada masalah ke nak citer dengan aku? nak mintak pendapat aku?..~ normal bagi aku, bila aku rasa kwn baik aku ni ada masalah yang memerlukan sedikit pendapat dan hujah dari aku~

Diana bagaikan mengeluh, dan memerlukan sedikit kekuatan dan semangat untuk memeulakan  memerlukan  cra..di hujung talian, suara sedikit gusar dan kesedihan.~barangkali, aku faham soalan yang hendak diudarakan kepada aku..tapi normal, aku xperlukan sedikit andai, tetapi aku perlukan sedikit kepastian.

~Diana memulakan soalan~~

D: Eda, aku ada masalah la, kenapa aku masih teringat kat Dia ek ~selepas ini, aku akan mengelarkan si dia kepada jahanam~
A: Diana..~ aku menarik nafas dalam-dalam, moga apa yang akan aku tuturkan akan memberi kwn aku ini sedikit semangat dan bukan menjatuhkan semangat~..apa yang ko masih teringat kepada jahanam ni? kenapa ko perlu ingat kepada si jahanam?? sedangkan si jahanam telah buang ko jauh2 dari sudut hati. telah memadam nama dan kenangan bersama dengan ko..

D: Jahat ke aku eda, aku dah tunang dan nak kahwin pun..tetapi aku masih teringat kat jahanam. Sedangkan aku dah ada seseorang yang sangat baik dan memahami aku berbanding dengan si jahanam..
A: Diana, ko buanglah kenangan ko dengan si jahanam jauh2 dari sudut hati ko. jangan sekali ko cuba mengingati sedetik kenangan walaupun sepangkal huruf si jahanam. sedangkan ko dah dapat lelaki yang terbaik. Lepaskan la kenangan silam ko, jgn di simpan dan di ingati kembali, tidak ada makna lagi untuk ko mengenang kenangan silam ko. lelaki mcm jahanam bukan lelaki yang terbaik untuk ko, diana, biarkan la jahanam dengan life baru dia, dan ko dengan life ko..

D: Aku faham Eda, tapi susah untuk aku melupakan jahanam..dulu ko buat mcm mane eda untuk melupakan kenangan silam ko?
A: Tak susah diana, tapi ko perlukan sedikit kekuatan. dan kekuatan itu bukan datang dari paksaan ko sendiri, tapi datang dari keikhlasan hati ko. aku?? mcm biasa, buat seperti apa yang pernah aku bagitahu ko dulu. ko dah hampir berjaya, tetapi perlukan sedikit semangat untuk ko menjadi juara.. ko kena kuat diana.. aku tahu ko pasti boleh hadapi..

D: Ok, aku cuba lagi eda, aku kena kuat. dan aku kena buat apa yang ko bagitahu aku..~ sebenarnya, banyak kali aku bg tips kat kawan aku ini untuk melupakan kepada chenta lama dan jahanam itu, tetapi hanya perlu sedikit masa untuk melupakan segalanya..sedikit masa...ya betul..hanya sedikit masa dan kekuatan..
A: ko kena happy2, ko kan dah nak kahwin dah.jgn fikir benda yang lepas..ko kena harungi benda di hadapan bukan melangkah ke belakang untuk mengingati kenangan silam dan hitam.

D: Thanx Babe, sayang kat ko..daa~~
A: N.Prob..ko jaga diri tau..sayang ko gak~~

tutt..tutt..tutt ~ panggilan telah ditamatkan~

Pendapat aku:
sebenarnya manusia memang susah untuk melupakan sesuatu kenangan,lagi2 kenangan itu, dari kenangan bersama dengan orang yang pernah bertahta di hati.. tetapi, untuk apa kita mengingati perkara dan kenangan yang telah menyakiti hati kita., hanya memberi kesakitan bukan kegembiran.. Hawa..acap kali dipandang rendah oleh kaum Adam, tetapi natijah nya, disetiap kejayaan yang diperolehi oleh Adam mesti diiringi oleh Hawa disebelahnya..tanpa kejayaan yang diperolehi siapalah Adam?? oleh itu, adam dan hawa saling memerlukan tetapi bukan untuk dipermainkan atau dibuang ketika hati dan perasaan terhadap Hawa kian hilang. kepada Hawa, Kuatkan semangat ketika badai menimpa.. Hanya perlu sedikit pengorbanan hati dan perasaan, kuburkan nama dan kenangan silam mu dari sudut hati..pasti akan membuahkan kejayaan masa depan mu



HYDA
~JM's Fiancee Wife~

0 Luahan (Sila klik di sini untuk menambah ulasan):

Apa di fikiran anda...?