Membaca

Salam,

Sebagai rakyat malaysia, kite hendaklah menyeru kempen kerajaan "MARI MEMBACA" dan juga rakyat kita juga patut mencuci pinggan, mata hati kita supaya terus terkekang dari perbuatan-perbuatan terkutuk seperti lah membuang sampah ketika housemate kite sedang makan, bermain baling selipar ketika membuang air kecik, juga membuang air besar ketika bermaen baling selipar.

Hahaha.. Ekceli, entry kali nie bukan laa pasal nak merepek meraban tak tentu pasal. Mungkin korang tak tau yg aku nie suke membace (seasonal punye type). Bile aku jumpe bende2 yg rasenye macam besikal jek aku pn mula lah menjalankn xtivity sumbang aku tanpa pengetahuan orang laen--- Membace---- HEhehehe..

Pade beberapa minggu yg lepas (ntah laa minggu ke bulan??) aku balik kampung melawat ibuku tersayang, then ngah sedap2 tgk Pocoyo aku pn ternampak ade buku tebal.. Aku pn amek... Owh buku twilight.. Akak aku kot yang beli. Then aku start selak2, bace satu due page.. Huh best jugak.. Trus behajat nak beli..

                                                      Nie laa die Pocoyo and the friends.

 Malam tue aku pown cite laa hajat aku nak membeli buku nie kat my sayang. (Beautiful and Wonderful). hehehe. Then die cakap die ade dapat voucher MPH.. Nice~~ bley dapat free.. So aku pown berpesan.
"Nanti bile sayang balik JB syang bawak laa eh"
Tapi bile die balik cni die lupa pulok nak bli.. Tapi takpelah buku twilight ade banyak.. Still boleh gune tuk new moon... So aku pown beli laa ngan cash.. ( sob sob sob) Masuk MPH. Carik buku tue kat best seller. Xde... Carik kat new release.. Xde.. Carik kat area novel.. Xde. Adeh... Xkn da abes.. Aku pown tanye akak yg jage MPH tue..

Aku:                Akak, buku twilight da takde jual ke??
Akak MPH:    Ishk, ade laa dik.. Cube adek carik kat area ctu.. Hmmm.. Xpe laa jom akak tunjukkan..
Aku:               OK..

Aku pown folo laa akak tue.. Then sampai laa kat satu section tue.. Aku tgk laa sign board tue tgk die dalam katogeri ape.. Tgk2 rupe nyer TEEN FICTION daaa.. Kene gelak jek ngan Syg. Die pown cakap..

Ape laa u nie.. da besar pown still nak bace teen fiction ke? Hahaha


 Dialog dalam coretan ini ade di tokok tambah untuk menceriakan suasana Aidilfitri...


~ j m ~
Hyda husband

0 Luahan (Sila klik di sini untuk menambah ulasan):

Apa di fikiran anda...?